DomOffOn! Festiwal w Łodzi

11855658_1514550898835769_4885535601996749840_n

Jutro tj. 29 sierpnia fajna impreza na Offie w Łodzi. Jednodniowy festiwal muzyczny, gdzie zagrają między innymi The Fall, Helena Hauff, Taco Hemingway, Psychocukier i inni. Więcej info:

DOMOFFON Festiwal

Jednodniowy festiwal muzyki alternatywnej (uwzględniając jej możliwie najszersze spektrum stylistyczne: od muzyki gitarowej, przez hip-hop, techno po muzykę eksperymentalną), połączonego z prezentacją dziedzin aktywności twórczej (literatra, filozofia, film, fotografia, moda) związanych z prezentowaną muzyką.

Miejscem festiwalu jest kompleks pofabryczny „Off Piotrkowska” w Łodzi – projekt skupiający przedstawicieli przemysłów kreatywnych i miejsce uznane przez czytelników National Geographic Traveler za „nowy cud Polski”, jako przykład kreatywnej adaptacji przedwojennej architektury przemysłowej.

Festiwal „DOMOFFON” ma służyć integracji środowisk niezależnych, ugruntowaniu ich tożsamości i konfrontacji z najznamienitszymi reprezentantami podobnych dziedzin z zagranicy. Jednym z głównych celów imprezy jest upowszechnienie kultury alternatywnej, niezależnej i przybliżenie jej masowemu odbiorcy (wykłady, wystawy, warsztaty, projekcje filmowe).

Planujemy ustawienie:

1. Dużej sceny plenerowej na terenie podwórka Off Piotrkowska (rejon rampy deskorolkowej) (SCENA GŁÓWNA);
2. Małej sceny didżejskiejj w rejonie ulicy Piotrkowskiej;
3. Scena TECHNO w przestrzeniach klubu DOM;
4. Scena ALT/RAP w Galerii Off Piotrkowska;

Występy gwiazd festiwalu na scenach plenerowych będą trwać od godziny 14 do godziny 23:00. Po godzinie 23:00 występy przeniosą się do wybranych lokali, tak aby nie zakłócać spokoju mieszkańców ulicy Piotrkowskiej.

Główną atrakcją festiwalu będzie światowa gwiazda muzyki niezależnej, angielski zespół THE FALL.

THE FALL (UK)

Objawiwszy się na pierwszej fali punk rocka drugiej połowy lat 70 The Fall jest dziś żywą legendą. Istniejący nieprzerwanie od ponad 35 lat band, wypracował styl repetytywnej, skrajnie „nieatrakcyjnej” (czytaj: bezkompromisowej) muzyki, która urzeka brudem i monotonią. Twórczość The Fall określano jako przeniesienie atmosfery songów Velvet Underground do epoki angielskiego niżu, przełomu lat 70. / 80. Łączący w sobie tradycje angielskiej muzyki pubowej, punk rocka, nowej fali oraz awangardowego minimalizmu, niepowtarzalny styl znalazł tysiące zwolenników. Na wpływ The Fall powołuje się szereg gitarowych (i nie tylko) bandów – od popu po cold wave.
Immanentnym elementem The Fall jest momentalnie rozpoznawalny, melodeklamowany i nieco bełkotliwy wokal Marka E Smitha. Zespół doceniono zrazu przede wszystkim za niepowtarzalne teksty. Ich autor nadał swojej grupie nazwę nawiązując do tytułu opowiadania Alberta Camusa. Liryki The Fall to mistrzowskie gry słowne, abstrakcyjna a zarazem naturalistyczna poezja nasycona gorzkimi obserwacjami życia oraz klimatem mizantropii.
Mark E Smith założył The Fall jako 19latek wykorzystujące entuzjazm i energię rewolty punkowej. Za sprawą swojego niekwestionowanego lidera, istniejący od 1976 roku band posiada zasłużony status filaru brytyjskiej sceny alternatywnej. Podczas gdy post punkowa muzyka The Fall pozostaje pozornie niezmienna, postać jego lidera wpisała się na stałe w kulturowy pejzaż Wysp Brytyjskich. Człowiek-instytucja Mark E Smith jest obecny wśród autorytetów brytyjskiej sceny niezależnej. Powszechnie szanowany za swój celny cynizm, konsekwencję i bezkompromisowość. Zawsze na miejscu gdy chodzi o szyderstwo z panującego kultu gwiazd, celebrytów oraz kolejne, chwilowe mody. Od lat żywo reaguje na rzeczywistość. Uchodzi za skandalistę, słynącego z niewyparzonego języka oraz jadowitych komentarzy odnoszących się do współczesnego życia. The Fall – w jakimkolwiek składzie, z muzyką nie do podrobienia, z niezastąpionym mastermindem – Markiem E Smithem, pozostają na zawsze inni, na zawsze tacy sami.

HELENA HAUFF (DE)

Uznana Didżejka i producentka z Hamburga, gdzie prowadzi popularne noce klubowe o nazwie „Birds and Other Instruments” w klubie Golden Pudel. Jest styl didżejski wymyka się łatwym definicjom, oscylując między takimi gatunkami jak Dirty Acid, Chicago, Electro. Niedawno ukazał się jej debiutancko album „Actio Reactio”, nakładem wytwórni Werkdiscs, jak również kolaboracja z F#X, firmowana szyldem „Black Sites”, wydana dla wytwórni PAN.

JACEK SIENKIEWICZ

Jacek Sienkiewicz is a shadowy figure. Despite 15 years of running its own label and releasing much-praised records through numerous prolific European labels, he somehow manages to walk his own path towards a very peculiar vision of contemporary electronic music. With one foot deep in classic Detroit and Chicago dance scene, and the other in modern jazz and classical music, Jacek’s tracks for the past ten years always try to find a right balance between the avant-garde and dancefloor, between primal emotions and highly sophisticated sonic wizardry.

Jacek was born in 1976 in Warsaw where he still resides. DJing soon led to playing live, and his memorable debut took place in Autumn of 1996, while scoring an art performance at the Centre for Contemporary Art in Warsaw. This place will also mark the comeback towards more experimental sounds, as Jacek debuts his new pieces at the vary same place, in February, 2012.

After years of recording for prolific dance labels, a decade of playing various dance events, Jacek Sienkiewicz decided to separate his dancefloor-friendly persona from the quiet, inward-bound incarnation as a modern composer. Thus, from 2012, his club-oriented gigs will be billed as Recognition, while his given name will be used solely for unique performances, trying to explain his current path of artistic expression. This time, casting all the inspirations aside, Jacek decided to built something entirely on his own, digging deep into the subconscious to bring to life all what was left unspoken for years.

WOJCIECH BĄKOWSKI

Tytuł „Telegaz” to przerwane słowo Telegazeta.
W tekście „Widok pokoju” wyliczam wszystkie napisy, które widzę gdy leżę na tapczanie w swoim pokoju. Telegazeta jest czymś zasłonięta, dlatego przerywam czytanie winiety. Nagrałem tę płytę w domu.
Jeśli idzie o sprzęty, przywykłem do dyletanctwa. Mam w domu dziecięcy kibord YAMAHA PSS-580 i pożyczony, tani bas. Sample zbieram z darmowych próbek na stronach internetowych. Ich wybór dyktowany jest dźwiękowym otoczeniem, w którym się poruszam. Codziennie jestem w centrum handlowym, często jeżdżę taksówkami. W taksówkach głos pani z GPSu miesza się z muzyką w radiu i sygnałami smsów w telefonie kierowcy. Za oknem przesuwa się architektura i mnóstwo literatury w reklamach. Często jestem znudzony i zmęczony. Nie chce mi się nic do końca czytać. Oto Telegaz.

TACO HEMINGWAY

Muzycznie zadebiutował rapowymi nagraniami w języku angielskim, jednak uznanie przyniosła mu twórczość po polsku. Opublikowana pod koniec 2014 roku koncepcyjna, fabularna epka “Trójkąt Warszawski”, skupiła na nim zainteresowanie publiczności, krytyków i środowiska. Idąc za ciosem, nagrał równie ciepło przyjętą epkę “Umowa o dzieło” z czerwca bieżącego roku. Współpracuje z Asfalt Records, został zaproszony na tegoroczny alter-stage festiwalu Opener, gdzie wystąpił przy pełnej frekwencji i żywej reakcji publiczności. Taco tworzy zgrany zespół z producentem muzycznym Rumakiem (Maciej Ruszecki), oraz Łukaszem Partyką, odpowiedzialnym za sztuki wizualne.

SYNY

Epickie teksty, klimatyczna muzyka i mistrzowska produkcja na wydanym w lutym tego roku albumie „ORIENT” (Latarnia Records) tworzą niemal filmową, wciągającą narrację. Płyta o której napisano już prawie wszystko, a jednocześnie nic – ponieważ tego nie da się opisać, to trzeba przeżyć. Idealną ku temu okazją są koncerty, na których muzycy wytwarzają mistyczną, gęstą atmosferę Orientu. Operują brzmieniem które momentami przygniata swoją potęgą. Hiphop zabarwiony dubem i analogową elektroniką, niezwykle charyzmatyczny typ za mikrofonem – duet SYNY, który tworzą 1988 i Robert Piernikowski.

WILD BOOKS

Wild Books powstało w 2012 w Warszawie. Najpierw jako jednoosobowy projekt, rok później już jako duet nagrali płytę w domku na wsi, która ukazała się na początku 2014 roku na kasecie i CD nakładem Instant Classic, oraz na kasecie w Gafas del Rigor Tapes. Właśnie ukazała się reedycja winylowa albumu, a jeszcze w tym roku planowana jest EPka z premierowym materiałem, który pojawia się już na koncertach. Lubią DIY, punk, psychodelię i hałas.

UKRYTE ZALETY SYSTEMU

Zespół powstał w połowie 2013. W lutym 2015 nakładem Anteny Krzyku ukazała się jego debitancka płyta. Kompozycje tria są budowane na brzmieniach jednocześnie ostrych i chłodnych; na surowe struktury rytmu napędzanego przez nerwowy bas despotyczny elektrowerbel nakładają się cięcia gitary, minimalistyczne oldskulowe klawisze oraz dwa skandujące głosy, przywołujące piosenkową tradycję lat 80tych z odniesieniami zarówno do neue deutsche welle, brytyjskiego potomstwa punkrocka, jak i polskich artystów z labelu Stilon Gorzów a tu zwłaszcza dzięki polskojęzycznym tekstom,w równej mierze krytyczno-refleksyjnym, co humorystycznym, w oszczędnych i niedopowiedzianych obrazach komentującym rzeczywistość społeczną.

NAGROBKI

Zespół muzyczny Nagrobki tworzą: Adam Witkowski i Maciej Salamon (Adam gra na bębnach i śpiewa, Maciek gra na gitarze i też śpiewa, obaj piszą muzykę i teksty). Formacja powstała jako side-projekt ich macierzystego zespołu Gówno.
01.01.2014 ukazała się pierwsza płyta zespołu zatytułowana: Pańskie Wersety, która bezspornie i całkowicie obiektywnie była również pierwszą polską płytą roku 2014, a jej cały nakład (17 sztuk!!!) wyprzedał się zaledwie w kilka minut.
Po tym spektakularnym sukcesie zespół zabrał się za całkowicie poważną pracę nad nowym materiałem, utrzymanym w autorskiej stylistyce nekropolo. Muzyka tworzona przez Nagrobki, to wypadkowa zimnej fali i noisu, a przekaz tekstowy to miks black metalu i kreskówek ze Scoobie Doo w roli głównej.

PSYCHOCUKIER

Zespół Psychocukier tworzą: Sasza Tomaszewski – gitara, wokal; Piotr Połoz – bas; Marcin Awierianow – perkusja. W obecnym składzie gra od 2001 roku. Psychocukier ma w doroboku 4 albumy, a ostatni pt.”Diamenty” ukazał się w grudniu 2013r. i zdobył nagrodę jury w plebiscycie na Łódzką Płytę Roku. Zespół zagrał kilkaset koncertów w całym kraju (Open’er Festival, Off Festival, supportował zespół Placebo).

ALLES

Duet z Łodzi (Marcin Regucki i Paweł Strzelec) tworzący muzykę z pogranicza minimal-electro-industrial. Zadebiutował w marcu zeszłego roku albumem „Post” który został wydany przez niezależną amerykańską wytwórnię Mecanica Records. Płyta została doceniona zarówno za warstwę muzyczną, jak i tekstową (osadzoną w stylistyce punk) i określona „powiewem świeżości na scenie cold wave-minimal”. Zespół promował swoją płytę koncertując z powodzeniem w kraju i zagranicą.

(źródło: https://www.facebook.com/events/1604836399799261/)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.